niedziela, 10 grudnia 2017

Praca jest beeeeeeeeee..... - 8.07.2017


Ludzie nie chcą pracować.
Polacy.
Po raz kolejny usłyszałam to od znajomych, którzy oferują ludziom pracę.


… ale jak to nie chcą pracować? – dociekam, z niedowierzaniem patrząc na kumpla.
Pracuję praktycznie przez całe życie.
- Normalnie, nie chcą pracować – tłumaczy.
- Za mało płacisz? – pytam.
- Nieeeeeee – kręci głową – Praca jest fizyczna, ale jeśli się postarać, to wpada kilkadziesiąt złotych za godzinę.
- Nieźle. Mnie „wpada”…cztery razy mniej – dziwię się.
- Sama widzisz…. Dawałem ogłoszenia do gazety, wypytywałem znajomych, czy nie znają kogoś, kto chce zarobić. Echo!


Inny mój znajomy, zatrudniający pracowników, twierdzi to samo: nie ma chętnych do pracy.
W związku z tym firmy zapełniają się coraz większą ilością ludzi pochodzących z Ukrainy.


Mam także informacje, że do pracy chętni są górnicy emeryci.
Jakby nie było, to młodzi ludzie przed 50-tką, pobierający niemałe świadczenia z ZUS.
Czasem się zastanawiam, jak to jest, że górnicy, którzy twierdzą, że kopalnia zniszczyła im zdrowie, są w stanie ciężko pracować (np. przy układaniu bruku), od rana do wieczora, w słońcu, w deszczu i w innych niesprzyjających warunkach....?
Czy schorowany człowiek jest w stanie wykonywać ciężką fizyczną pracę?


Ludzie nie chcą pracować – twierdzą pracodawcy, których znam.
Pozostało zadać pytanie podsumowujące ten temat:
W takim razie z czego żyją takie osoby?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz